Thursday, September 03, 2009

KURMA UNTUK MAHASISWA


UKM, 3 sept- Dalam kesibukan masyarakat kampus menyambut bulan Ramadhan al-Mubarak, GMUKM mengorak langkah mendekati masyarakat kampus dengan memberi kurma percuma kepada mereka.
"Saya berterima kasih kepada pihak GMUKM, mereka sentiasa mendahului isu dan prihatin terhadap keadaan sekeliling. Saya rasa mereka patut diberi pujian kerana banyak perkara kebajikan yang telah mereka buat untuk masyarakat kampus," kata Nur Ain Nasir pelajar FST/2 ketika ditemui wartawan GMUKM.
Pemberian kurma kepada masyarakat kampus merupakan aktiviti yang telah lama dirancang oleh pihak GMUKM. Matlamat utama pemberian kurma kepada mahasiswa/i UKM adalah untuk mengingatkan mereka agar meningkatkan amal ibadah pada bulan yang mulia ini. Setelah selesai memberi kurma di kafeteria-kafeteria kolej, pihak GMUKM telah menganjurkan tadarrus beramai-ramai di masjid UKM.


"Pihak GMUKM berterima kasih kepada semua yang telah hadir bertadarrus bersama-sama kami," ucap Saudara Affandi Abdul Rahman, MPP Fakulti Pendidikan Thn 3 & 4 semalam.

0 comments:

Post a Comment | Feed

Post a Comment



 

.: Suara MPP FPend Sesi 2009/2010 :. Copyright © 2009